fredag 20 mars 2009

Borttappad röst

Idag är jag tyst. 
Min röst lämnade mig någon gång under gårdagkvällen. Troligtvis ligger den och flämtar tyst under nån stol på Junibacken eller vid bardisken på Bistro Jarl. 
Jaja, nu tror ni att jag var ute och slarvade bort den. Men sanningen är den att jag var hemma strax efter 22 efter att ha varit på jobb-mingel på Junibacken. Mycket trevligt var det för övrigt. 
Mindre trevligt är det nu att stämbanden hänger som slappa gummisnoddar i halsen och vägrar göra som jag vill. 
Inte praktiskt alls när man jobbar nästan uteslutande med sin röst. Förödande skulle man kunna säga. Åtminstone ekonomiskt. Sen kanske det finns andra som tycker att det är lite skönt att jag inte får ur mig så mycket just nu. Barnen slipper väl en del okynnes-tjat just idag. 
Jag orkar inte ens försöka yttra orden "Plocka upp kläderna från golvet" eller "stäng av spelet nu". Och allt som inte kan besvaras med nick eller huvudskakning svarar jag inte på. 
Blogg är ju bra på det sättet. Stumt men talande. 
Nåja, stöter du på min röst nånstans på stan så skicka hem den omedelbart. Den har utegångsförbud i minst en månad nu. 
 

Inga kommentarer: