måndag 24 november 2008

Ett klipp

Idag har jag övat på konsten att göra av med en ansenlig slant på nästan ingenting. 
Hur man gör det?
Jo, man beställer klipptid till sina två pojkar. Det är en fördel om pojkarna har osedvanligt tjockt och vildvuxet hår som nu kommit ner en bra bit över ögonen. Sen kör man in i till stan i lagom mycket snöstorm och springer in på en icke helt otrendig och citychic frisörsalong. 
Väl på plats sätter sig pojkarna en efter en i frisörstolen och säger: 
"Du får inte klippa mer än lite grann här i bak för jag ska spara till långt hår, hårdrockshår."
Efter dryga timmen får man sen betala åtskilliga hundralappar för att pojkarna inte blivit klippta alls. 
Hur det ska gå på onsdag när jag själv ska till samma ställe vågar jag knappt tänka på...
Vad kommer det att kosta att INTE klippa allt det hår jag ändå tappat av amningen samt knappt färga nåt alls?
Nej, jag tror jag ska klippa mig rejält på onsdag. 
Vem vet  - det kanske blir jättebilligt.


Inga kommentarer: