onsdag 19 november 2008

Fryslort

Imorse var det ett par minusgrader. Jag satte på mig min röda vinterjacka som är så varm att man egentligen svettas i den om det är varmare än 10 minus ute. Mina bekväma vinterstövlar, mina tjocka tumvantar, halsduk och mössa åkte också på. Så travade jag iväg mot babysången. 
På vägen mötte jag en tjej, skulle tro att hon var en så där fjorton. 
Hon hade kortbyxor, visserligen med nylonstrumpbyxor under, ett par höga läderstövlar samt en kortkort jacka som hon fick hålla ihop över magen eftersom den säkerligen inte gick att knäppa. 
Och jag log. 
Tänk vad man frysit i sina dagar bara för att vara snygg. Och vad obekvämt man haft det om fötterna. 
Numera är jag i det avseendet tant så det visslar om det. Bekvämt och varmt måste det vara. 
Speciellt med tanke på att jag har en hallux rigidus på vänster fot. Men det är en helt annan historia...


Inga kommentarer: