måndag 27 oktober 2008

Höstlov

Idag börjar Höstlovet. Fritids och dagis är stängt. Förlåt, förskolan ska det vara. Jag vet att min 8-åring kommer att vara tämligen ensam om att vara på fritids den här veckan och jag undrar alltid hur det kommer sig. Vi bor nämligen i ett område där det tycks som om alla reser bort titt som tätt. Till solen på höstlovet, Sälen på sportlovet, Thailand på jullovet, New York på klämdagarna i Maj och sen till Skärgårdsvillan hela härliga sommarlovet. 
Hur får de ihop det? Jag menar, om jag bara räknar samman alla semesterdagar så blir det ca 15 veckor ledigt per läsår. Vad kostar inte det? Lägg därtill hur mycket det måste kosta att åka bort på alla dessa tillfällen... Jag begriper inte hur de gör. 
Vi ska kratta löv på förmiddagen. Barnen har möjlighet att tjäna 20:- var. Sen ska vi åka till Täby Centrum och göra av med alltihop på kulor. Det ska bli jättemysigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går att ställa in klockan så att tidsangivelsen på dina inlägg stämmer.

Linn Maria sa...

Hur då?