torsdag 30 oktober 2008

Utmaningen

Jag fick en utmaning av Pumpan igår. 
Följande gäller: 
  • Berätta sju saker om Dig själv, både alldagliga och knäppa.
  • Utmana sju andra i slutet av Ditt inlägg och länka till dem.
  • Lämna en kommentar på deras blogg att de blivit utmanade.
Sju saker om mig själv...

1. Jag är i grunden sångerska och textförfattare men eftersom musikbranschen stundom inte är helt lukrativ försörjer jag mig som s.k. speaker. Det innebär att du kan höra min röst på en massa ställen utan att du tänker på det. Exempel: TV reklam för tex. Apollo, Opel och Libresse. I telesvarstjänsten för Glocalnet eller vissa av Länsförsäkringars kontor. Jag kommer med glada mattips i butiksTV apparater samt hörs i högtalarna när du går och handlar på Coop. Man kommer inte undan helt enkelt. 

2. En gång i tiden var jag popsnöre. "Var ni kända?" undrar några då. Tjaaa, om jag ska skryta för nån tonåring så brukar jag säga att en gång var vi på turné i Tyskland och då var Backstreet Boys förband till oss. Fast numera börjar även Backstreet Boys närma sig pensionsåldern så barnen blir inte längre så imponerade som de en gång blev.

3. När jag döptes tyckte jag att "Tryggare kan ingen vara" var en trist melodi och började sjunga "Money, money, money" med Abba för prästen istället. Sen dess har det fortsatt ungefär så. Jag ska tillägga att jag var drygt ett år när jag döptes. 

4. Jag inreder helst i vitt. Jag älskar "Shabby Chic" och "New England"-stilen. Ibland försöker jag vara lite crazy och ta in nån klatschig färg för att bryta av men föremålen åker snabbt undan igen. Färglöst blir det men väldans vilsamt.

5. Jag har fött tre barn på tre helt olika sätt. Min första förlossning var lång, seg och utdragen och jag föll på utmattning tillslut. Min andra var snabb och explosiv och jag trodde för en stund att jag verkligen skulle dö. Min tredje var lugn, kontrollerad och harmonisk (om man nu kan säga det om en förlossning). Det märkliga är att barnens personligheter speglar förloppen. 

6. Jag trodde länge att det var något fel på ljudet i klippet från den tecknade Robin Hood-filmen i Kalle Ankas julafton. Jag trodde att Broder Tuck sa "Kör mot, kör mot skogen" i slutet när de flyr med alla fritagna fångar. När jag var 25 år upptäckte jag att han sa "Kör mot Sherwoodskogen". Bättre sent än aldrig...

7. Jag anser att man kan bota det mesta med att köpa ett par skor, i alla fall för en stund. Det kan också fungera med en väska eller möjligtvis en helt onödig topp.

Nu är det så att jag inte känner någon som bloggar som jag kan länka till. Tror jag i alla fall.
Jag ska undersöka saken lite och återkomma. 

Inga kommentarer: