lördag 26 februari 2011

Håll ut

Ordningen är återställd. Igår när jag skulle hämta Noel från fritids möttes jag av flera barn som gastade: -Han är på fotbollsplanen!
Såklart. Han är på planen. Temperaturerna hade lagt sig på en mer normal nivå, alltså finns ingen anledning att inte spela fotboll längre.
Vårtecken. Det säkraste av dem alla.

Om prick en vecka får de komma upp.
Pelargonerna. Då ska det ansas, omplanteras och välkomnas.
Vårtecken. Det också.

Häromdagen när vi satt och åt frukost tittade plötsligt lilla Stella ut på morgonljuset och sa:
- Titta! Utet är tänt!
Och visst är det tänt. I alla fall mer än för några månader sen. Nu är det ljust när barnen äter havregrynsgröt och inte beckmörkt.
Vårtecken. Även det.

Håll ut! Skrev nån i ett sms till mig.
Så nu säger jag det till dig:
Håll ut! Utet är tänt!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Underbart!
Det är ljust både när jag åker till och från jobbet!!
Yvonnr

Jennie sa...

Grattis till ditt tredje fina barn =) okej de va nå år sen men de va nytt för mig.

Spelade din skiva, underbarn, väldigt flitigt när min son som nu är 5.5 år var liten.

Även att vi lät en vän sjunga -Du som valde mig på vårt bröllop.

Dina sånger är fantastiskt vackra!
Bara så du vet =)

<3