måndag 26 april 2010

Nöjd

Man lär sig. Sakta men säkert.
Ytterligare en kväll med ett par hundra Mamma-minglare, föreläsningar, 18 företag och butiker samt en Gospel-kör är avklarad.
Och jag känner mig ganska nöjd.
Utifrån de förutsättningar som gavs så är jag tamejtusan rätt nöjd.
Nu får jag givet bita mig i tunga och hålla fingrarna i styr för att inte komma med invändningar - men jag tänker nog inte göra det den här gången.
Kanske orkar jag inte. Kanske vill jag inte.

Jag vet ett i alla fall. Jag sjöng i torsdags på Mammakvällen och det bidrar till min magkänsla.
Jag och min fina medkompositör och gitarrist Anders Skogh framförde två sånger och det kändes gott. Tillbaks till kärnan på nåt sätt.
Jag drar mig till minnes att jag faktiskt startade Mammakvällarna med syftet att skapa ett sammanhang där min musik passade in. Där jag fick bestämma själv vad jag skulle sjunga. Min egen arena och dit jag bara skulle bjuda in dem jag oftast berör med mina texter och sånger.
Så det är klart att det känns mer på riktigt när jag faktiskt också gör det som jag tänkt från början och inte bara villar bort mig bland alla varumärken, snittar och bubbelglas.

Sen var Gospelkören där. Säga vad man vill men vilken tillställning som helst blir sprakande glädjefylld när man tillsätter lite Gospel. Det är mäktigt med kör på events. Och inte särskilt ofta förekommande får man säga.

Jag fick och har fått så mycket enorm respons på sångerna jag sjöng. De är alldeles nya. Finns inte på skiva men är tänkt att spelas in nu på den kommande.
Det är alltid lite chansning att spela helt okänt material för helt ny publik. Men de grät. Mammorna. Det gjorde de faktiskt. Många av dem och jag hade svårt att hålla mig själv.
Fantastiskt.

Så jag är där igen. Det är ju så tydligt vad det är jag egentligen ska lägga min energi och mitt fokus på.

Nu ska jag skriva färdigt materialet tillsammans med Anders Skogh. Så ska jag planera inspelning och spika datum. Sen blir det skiva. Så det så.
Men däremellan ska jag vara sommar-mamma i träskor och avklippta jeans.

Och 270 goodie-bags - det ska jag inte packa igen på väldigt länge.
Kanske till hösten igen. Om schemat för skivinspelningen tillåter.

1 kommentar:

mammateur sa...

Hej Linn,
Tack för mammakvällen. Ja, vi grät! Det händer inte så ofta att jag blir berörd på det sättet "bland folk". Tack för att du fick mig att strunta i att jag skäms när jag gråter inför folk. Det är så befriande att få ge sig hän. Du är verkligen fenomenal på att skriva, både på bloggen och låttexter. Din röst passar så otroligt väl till dina texter. Nästan som om det fanns en tanke bakom ;-)
Ta hand om dig önskar Petra som väntar otåligt på nya skivan...