torsdag 13 januari 2011

Igång

Jag har kommit igång. Det tog ett tag men nu känner jag att kugghjulen sakta gnisslar igång och börjar röra sig.
Det nya året tedde sig som en 10 meters snövall framför mig och jag hade liksom inte ork att ta mig över. Men så kavlar man upp ärmarna och börjar gräva och så plötsligt kommer nån förbi med en snöslunga. På riktigt faktiskt. Igår kom det äntligen hem en snöslunga till oss. En välkommen ny liten familjemedlem i maskinparken här på vårt ENORMT stora gods. Grannarna är också med på en del av slungan men jag misstänker att maken själv kommer att vara så förtjust i att köra den så han underhåller även deras uppfarter.
Således har det köpt in sig i en slunga med förare. Bra deal får man säga.

Jag närmar mig distributions-avtal och så småningom officiell release av skivan.
Det vill säga att den kommer att finnas tillgänglig på alla andra återförsäljningsställen också och inte bara i min egen webbshop;) Det gäller såklart även den digitala världen som Spotify, I tunes osv.
I nästa vecka skickar jag sången "Får jag hålla din hand" till alla P4 stationer i Sverige. Den kommersiella radion hoppar jag över. För nu i alla fall.
Det gäller att inte kasta pärlor för svinen...;) Eller Baggarna....;)
Nej, det är bättre att lägga kraften där den gör nytta.

Jag hoppar denna gång över alla led när det gäller promotion avdelningar och radiopluggare på de stora skivbolagen. Nu är jag ju skivbolag själv och tänker därmed kommunicera med media på egen hand. Jag är trött på att skriva biografier om mig själv i tredje person och låtsas vara "intressant artist". Den här gången blir det texter skrivna av mig, från mig - till dem som vill läsa. Och de som inte vill eller inte tycker att det är "på riktigt" då - de får vara.

Nu gör jag det här. Själv.
På riktigt.
Rackarns va roligt det är!


1 kommentar:

Hannah Carin Noelius sa...

HURRA! För vad hjälper det om vi vinner hela världen men har förlorat vår själ?! Men det som är sant och äkta, det kan man ju dö för och därför uppstå!!! Lycka till kära! //Mamma