tisdag 27 januari 2009

HJÄLP

Tre barn är ganska många. Särskilt kombinerat med en speciell typ av man.
Ja, jag ska förklara.
Bebisflickan har torsk och så hemskt blöjeksem till följd av detta att hon skriker rakt ut så fort en lite droppe kiss kommer i blöjan på natten. Och det händer ju ganska ofta. Hon står således för en sisådär 6 uppvaknanden per natt just nu. Visserligen somnar hon om ganska snart, det gör dock inte hennes mamma. 
Sen har vi en 8-åring som har dödstankar på kvällarna och inte kan somna i egen säng. Eftersom han dessutom är lite snuvig snarkar han och sparkar och talar dessutom i sömnen då och då. 
Det innebär minst 3 uppvaknanden. 
5-åringen vaknar ibland av mardrömmar och kommer då till vår säng. Väl där blir han väckt och arg på sin storebror för att han lägger en arm eller ett ben över sin lillebror i sömnen. 
Se där - ett par uppvaknanden till för min del.
Har man sen en man som är allergisk mot minsta friktion i själva sömnsituationen - ja då har man ett par tillfällen till att bryskt bli väckt på när han försöker maka alla ungar över på min sida samt tillslut stormar ner för trappan ilsk över att han blivit störd. Och naturligtvis väcker han bebisflickan genom den sistnämnda bravaden. 
Mina nätter är ingen vila - de är en kamp. 
Ett krig. 
Och inatt ska jag barrikadera dörren till sovrummet. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är dag för oss att göra något kul tillsammans. Bio - spa - ut och äta - eller varför inte sova? Du väljer min vän

Stor kram