måndag 15 juni 2009

Vitt, vitt, vitt

Okej - det enda jag ser fram emot denna gudsförgätet regniga och kalla dag i Juni(!) är att mina vita gummistövlar borde dyka upp på posten idag.
Eller förlåt - på utlämningsstället menar jag. Posten är väl ett minne blott nuförtiden.
Vita gummistövlar. Ljuvligt opraktiska och praktiska - på samma gång.

Jag har en viss förkärlek till vitt.
Det är inte en helt ultimat färgskala för inredning när man har tre barn under tio.
Men det hjälps inte. Huset ska andas sommar året runt - om jag får bestämma.

Jag älskar vita blommor.
Rosor, syrener, höstanemoner, prärieklockor, brodeor, liljekonvaljer, brudslöja, schersmin, tulpaner - ge mig en bukett i vitt så blir jag alltid betagen och oerhört glad.

Vaniljglass är favvisen.
Vit choklad likaså.
Ett vitt papper inspirerar.
Så där kan jag hålla på.... Men jag hinner inte mer nu. Ska hämta stövlarna på väg in till stan där jag ska prata Expressen i mikrofon på Östermalm.


Inga kommentarer: