fredag 29 januari 2010

Vips

Vips.
En hel vecka passerade.
En vecka av vardagar, feber, snuva, hosta, penicillin, dotter som kräks av penicillinet samtidigt som tvättmaskinen går sönder.
Det sista borde det finnas ett förbud mot. En lag.
Men jag får skylla mig själv. Det var min hårklämma som fastnat i systemet och sabbat pumpen.
Dock har jag en stark misstanke om att det var en mindre version av mig själv som stoppat in den där... Fast därom har jag inga som helst bevis. Bara en aning.

Den lilla versionen av mig själv har för övrigt krympt en aning den här veckan då hon ätit nästintill ingenting. Inte ens glass har sluppit innanför hennes läppar.
Druckit lite mellan varven gud bevars men annars knappt något.
Bara 40 graders feber, begynnande lunginflammation och öroninflammtion i full blom.

Sjuka små barn tvingar en att vara i nuet. Man kan inte grubbla så mycket, inte planera för framtiden eller lägga vikt vid knasiga måsten.
Det blir en oundviklig paus. Och det är rätt nyttigt att inse att världen tuffar ju på ändå.
Man ställer in, planerar om, skjuter upp - och det är ju inte katastrof för det.
Det är bara som det är. Ingen är förvånad. Det är liksom såna tider nu.

Vi renoverar och stylar om Leo's rum totalt just nu. Så han bor inte därinne. Det kommer att bli så snyggt. Så coolt och så mycket plats för både musikskapande, modellbygge och läxläsning - samtidigt! Jag har världens händigaste och duktigaste man.
Under tiden sover Leo i myskojan under Noel's loftsäng. Det är mysigt när de sover i samma rum tycker jag. Inatt fick dessutom alla barnen sova i vårt sovrum eftersom pappan målade golvet därnere med oljebaserad lackfärg och Noels rum ligger vägg i vägg med Leos.
Det är en mäktig och andäktig känsla att ligga vaken och vara mamma till tre fridfullt sovande barn. Lite snorigt snarkande - men annars stilla. Nära.

Idag är det fredag och det ska bli vansinnigt skönt med helg.
Egentligen skulle jag ha varit på spa men halsont och feber satte stopp för den utflykten. Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig;) Men det blir alltid nåt.
Och det blir bra det också. Fast på ett annat sätt.
Så är det med det.


ps/ HAN KOM IN I MUSIKKLASSERNA!!!! TJOHOOOOOO!! HURRA!! Hjälp -hur gör vi nu då????/ds

Inga kommentarer: