fredag 19 december 2008

Proffsshopparens semester

Nej, jag kommer inte riktigt igång i år. 
Det känns faktiskt ärligt som om shopping-nerven i mig tagit lite ledigt. 
En tämligen ny känsla får jag säga. 
Jag är som sagt annars en person som botar små krämpor med nya skor eller en onödig topp. 
Som fredagsmyser i en galleria och köper inredning som lördagsgodis. 
December är därför en fröjdefull månad för mig på det sättet eftersom det hela tiden är högst legitimt att handla. Särskilt roligt tycker jag att det är att hitta på perfekta julgåvor till andra. Jag brukar faktiskt vara ganska excellent på att träffa rätt med presenter året runt...
Men i år har jag lagt av mig. 
Det känns inte som om vårt tidevarv uppmuntrar till nåt frosseri, ens i liten skala. 
Vi föreslog för barnen att de i år bara skulle få en julklapp av oss föräldrar och att vi sen skulle skicka resten av pengarna till vårt fadderbarn i Uganda. 
Först blev det lite protester men efter en halvtimme kom pojkarna tillbaka och sa 
-Okejdå. Vi gör väl så. Vi får väl ändå nåt till paket av mormor kanske. 
Och så är det ju. Vi har redan så mycket. 
Så Ester 4 år med familj får lite av våra julklappspengar i år. 
Har du inte redan ett fadderbarn så skaffa ett idag. 
Det borde alla i vår del av världen göra. För det kan vi. Allihop.




Inga kommentarer: