måndag 8 december 2008

Rapport från decemberdimman

Det går sisådär för mig att vara föräldraledig... Hade ju som mål att vara det i december. 
Denna vecka jobbar jag minst tre dagar och mina att-göra-listor är betydligt längre än jag tänkt mig.

Men möts man av svarta rubriker innehållande ord som "finanskris", "räntechock", "depression" och "lågkonjunktur" varje dag så är det svårt att säga nej till betalt arbete. 
Då får man helt enkelt säga nej till obetalt arbete istället. Som städ och tvätt. Fast det är svårt det också, så då får man väl tillslut betala nån annan för att göra det. 

Idag när jag lämnade på dagis möttes vi av en halverad styrka. Hälften av all personalvar sjuka. Som tur är så var hälften av barnen det också. 25 barn istället för 52. Så nu är det bara en tidsfråga innan inget alls blir som man tänkt eller planerat här hemma i alla fall... Det är bara att hänga med. 

Inga kommentarer: