torsdag 16 april 2009

Hjulen snurrar igen

Det går fort att komma in i vardagen igen. 
Igår drog jag pojkarna ur sängen och försökte få dem att sitta vid frukostbordet och få i sig ostsmörgåsar fast de knappt var vakna än. 
Sen jobbade jag med inspelningar och möten hela dagen och var hemma igen senare än jag brukar.  Ett par timmar hemma sen ridning på Solna Ridskola. Som tur var hade maken tagit hand om packningen som belamrade hallen under dagen samt tvättat ett antal maskiner tvätt. 

Idag tog jag hand om tvätt, packning, städade, rensade, gjorde matlista, storhandlade på ICA Maxi, stuvade in allt i frys och kyl, hämtade 5-åring på dagis och skjutsade till bollskola, åkte hem igen och hämtade fotbollskläder till 8-åringen. Levererade dessa till skolgården, åkte tillbaka till bollskola och hämtade 5-åring. Hämtade upp hans bästa tjejkompis J på vägen hem för lek-date. 

Hem och laga mat till allihop. Plocka undan, bada bebisflicka, bada 8-åring, bada 5-åring och nu ska jag iväg på gospel-rep. 

Jag vet inte...
Ska det va såhär?

Teneriffa känns plötsligt så väldigt avlägset....



2 kommentarer:

Punchtanten sa...

Välkommen hem... ;-)

Kände precis sådär också när vi kom hem.
Det är bara att se till att boka upp något litet andningshål att se fram emot igen...

Det är svårt att leva här och nu ibland.
Speciellt i tvättstugan.

Källarmannen sa...

Många skulle gråta av lycka för en sådan dag...