torsdag 16 april 2009

Tillägg av tacksamhet

Men vi lever och har hälsan allihop. 
Alla andas. 
Ingen har satt nåt i halsen idag eller slagit upp nåt jack som behövts sys. 
Jag har fått minst åtta pussar av både stort och litet barn. 
Och en gång under dagen kramade min man mig hårt och länge och släppte inte taget fastän jag gjorde det. 
Jag har haft en skön tröja på mig som jag är jätteglad att jag köpte på Teneriffa. 
I hallen står nya, fina penséer/violer som ska få flytta ut i mina krukor på altanen imorron. Och jag är glad över att vi har en altan att ställa dem på. Och ett hus som sitter helt i anslutning till altanen. Och en stor trädgård som bara väntar på mina nya trädgårdshandskar.

Jag är oändligt tacksam över mitt liv, mina barn, min man, min familj, mina vänner. 
Det är bra att komma ihåg det mellan varven också. Mellan disk- och tvättmaskinsvarven. 

Förresten är jag väldigt tacksam för de också. 
Det finns de som diskar och tvättar för hand. Faktiskt. 

Inga kommentarer: