onsdag 15 april 2009

Löst och ledigt...

Det höll på att sluta i katastrof. Eller rättare sagt det började rätt skakigt...
8 timmar innan planet skulle lyfta passade bebisflickan på att få 39 graders feber och kräksjuka. 
Jag var vaken hela natten och våndades över om vi skulle ta chansen och åka eller stanna hemma och gråta krokodiltårar i en vecka. 
Vi chansade. 
Jag höll henne i min famn hela resan utrustad med handdukar och extrakläder. Inga kräkningar på hela flygtiden men dock ett antal blöjor och febertoppar. 
De första dygnen därnere gick det väl åt en sisådär 20 blöjor om dygnet och en del tålamod. Men det är ändå lite kuligare med diarré på Teneriffa än hemma i Sollentuna. Om ni förlåter uttrycket.
Vi andra klarade oss ( i alla fall nästan) och vi fick åtminstone fyra friska, soliga och mysiga dagar. Näst sista var det 5-åringens tur men på något sätt är det enklare med en sjukling som kan prata och styra sin kropp lite bättre. 
Så det var feber på flyget hem också - fast inte lika mycket. 

Jag är ändå så glad över att vi åkte. 
Har lite mer färg på näsan. 
Och många fina nya bilder i mitt minnes album. 

Inga kommentarer: