tisdag 28 april 2009

Mer kärlek

Och ur den lilla söta bebisflickan växer en person. 
Om drygt två veckor blir hon en ettåring. 
En mycket lycklig och härligt skrattande liten ettåring. 
Lika söt. Men inte lika mycket bebis. 
Liten tjej med stor plats i mitt hjärta. 

Hon pratar hela dagarna nu. Jollrar små konversationer. 
Pekar, tittar, nickar, bollar, ger och tar. 
Pussas, klappar, sjunger och dansar.
Och i söndags hände det stora. 
Hon sa Mamma. 
Många gånger och inte bara av en slump. 
Nu säger hon mamma när hon kryper omkring och letar efter mig. 
Mamma, mamma säger hon och klappar med sin lilla hand på min axel när jag lyfter upp henne. Så lägger hon huvudet mot min hals och kramas. 

Och jag som trodde att hjärtat redan var sprängfyllt av kärlek. 
Men det finns visst alltid plats för lite till. 
Mer och mer för varje dag.
Mer kärlek. 




Inga kommentarer: