tisdag 3 februari 2009

Sjukdomsträsk och hjärnsläpp

Jo, det är sant. 
Även en person som jag kan glömma bort tider, möten och bokningar. 
Det händer inte ofta, sannerligen inte. Kontrollfreak som jag är. 
Men några månaders störd sömn, några besök på diverse sjukvårdsinrättningar, ett par akuta dessutom, lite febernätter samt en och annan överhoppad lunch gör onekligen sitt till. 
Korttidsminnet är inte som det ska. 
Det är som om överblicken krymper och synfältet sänks till de personer som råkar klänga på en just för tillfället. Man stoppar mat i den mun som råkar gapa, torkar stjärten på den som råkar ropa "färdig" och plockar upp den sak man råkar trampa på. 
Så mitt i alltihop glömde jag en inbokad träff. Och inte förrän efteråt kom jag på att jag skulle ha varit på nåt helt annat ställe än husläkarens väntrum just den tiden. 
Inte för att jag kunde göra så mycket åt det men jag kunde ju åtminstone hört av mig och ställt in. Nej. 
Fokus är som en tunnel i sjukdomstider. Tur att det var mammor jag skulle ha träffat. Kanske förstår de. 


Inga kommentarer: