söndag 23 november 2008

Han dansade med mamma...


Så stod han där och väntade. 
Han hade klätt sig i skjorta, väst och sina finaste byxor. Kammat luggen åt sidan. Jag hade min längsta och vitaste klänning på mig precis som han sagt att jag skulle. 
Tålmodigt inväntade han den finaste musiken från Dansbandskampen på TVn. 
Sen gick han fram, bugade sig och sa "Får jag lov?". 
Jag sa ja såklart och sen dansade vi vackert och innerligt medan Scotts spelade "Right here waiting". Efteråt grät jag en skvätt och tänkte att den här kvällen kommer jag att minnas i hela mitt liv. Finaste, dansande, virvlande, underbara Noel. 
När jag lite senare stoppade om honom och sa gonatt berättade han att han känt sig lite blyg i början men att det gick över. Sen sa han att han älskar mig två varv runt universum. 
Och jag, jag är världens lyckligaste mamma.

Inga kommentarer: