lördag 29 november 2008

Lösningen

För ett par veckor sen beklagade jag mig över att jag träffade mina vänner alldeles för sällan på grund av att så många och långa förberedelser krävdes... Jag efterlyste nån lösning på detta problem och nu har jag hittat en. 
Catering eller hämtmat!
Alla tjejer som kommer ikväll har varit hemma hos mig på middag förut. De vet således att jag brukar kunna laga nåt smaskigt om jag vill och har tid. De har också alla sett mitt hem perfekt städat förut. Så ikväll blir det lite annorlunda.
Hämtmat och lite skit i hörnen. Omväxling förnöjer som det brukar heta. 
Jag tänkte sätta ribban lite lägre så att vi alla kan ses oftare och inte känna att det måste vara på ett visst sätt om vi ska kunna träffas. 
Så att de alla kan tänka tillbaka på den där kvällen hos Linn när hon varken hade städat eller lagat maten - men att det var hur trevligt som helst ändå. 


1 kommentar:

Pumpan sa...

Bra tänkt! En liten varning dock. Av egen erfarenhet vet jag att man lätt kan strunta i den där ribban helt och hållet och dukar av lunchen lagom till middan.