fredag 7 november 2008

Tidsletande

Har ni, som jag, undrat var alla borttappade udda fingervantar tar vägen? Enstaka strumpor, kulspetspennor och saxar som jag vet att jag köpt hem. Alla mössor och kepsar, gympapåsar med våta handdukar i, nappar och livsviktiga snuttefiltar... 
Jag försäkrar att om jag skulle lägga ihop all tid som jag letar efter familjens försvunna galonisar, matteböcker och kulpåsar så skulle den räcka till att läsa minst 10 av de där böckerna jag aldrig hinner läsa. Jag skulle plötsligt ha tid att yoga, träffa kompisar och skriva minst ett par, tre romaner. 
Hmmmm... Jag anar en konspiration. 
Kanske dags att börja leta tid istället för prylar... 

1 kommentar:

Pumpan sa...

Tänkvärt. Fast det spelar nog ingen roll hur mycket man än struntar i att leta efter strumpor och vantar, man kommer aldrig att ha tid att träffa kompisar ändå. Så är det bara