fredag 21 november 2008

Städtantens bekännelser

Idag har jag städat ut sjukdomen ur huset. 
Visserligen sitter det ett par hostande knyten i soffan fortfarande men de lyfte snällt på fötterna när jag kom farande med min dammsugare. Och febertermometern har åkt in i skåpet igen strax bredvid alvedonen och hostmedicinen. 
Det finns inget mer tillfredsställande än att göra rent hus efter en veckas sjukstuga. Torka bort alla baciller, vädra ut unken luft och sopa upp snytpapper och tomma medicinburkar.
Det är som om jag med städningen sätter punkt för eländet. Nu får det vara nog. Nu får det vara friskt helt enkelt. 
Jag hoppas att bacillerna håller med mig. För jag tänker inte städa igen förrän nästa fredag. 
Sådetså.

1 kommentar:

Pumpan sa...

Ett tips.
Whiskey funkar bra till att få män friska. Det ska vara ganska stora mängder och när du ändå är i stan och handlar spriten kan du ju passa på att inhandla nått modelflygplan eller nån konsertfilmsdokumentär med nån känd syntgrupp typ depechemode. Om han forfarande inte mår bättre efter detta kan du nog betrakta honom som allvarligt sjuk och bör genast ringa en ambulans.