tisdag 12 maj 2009

Mammas bak och pappas jobb


Ikväll har jag bakat 80 bullar till helgens 1-årskalas. Vi har en stor familj...
Jag är ganska snitsig på bullar om jag får säga det själv. 
-Åh, va fint du snurrar till dem! Sa Leo när han såg på proceduren. 
När de sen låg färdiggräddade för att svalna under bakduk fick jag barrikadera köket för att inte maken skulle glufsa i sig halva satsen. 
Tämligen fina betyg både två får man ändå säga...;)


Noel kavlade lussekatter av sina degklumpar och det gick också bra. 
Särskilt om man dekorerade dem med små silverkulor av socker. Snyggt!

Dagens kommentar stod sistnämnde unge man för innan han släckte sänglampan för kvällen. 
-Pappa, kan du hämta vatten till mig?
- Varför tar du inte vatten med Dig när du går och lägger dig? Du vet ju att du vill ha det varenda kväll...
- Jaaaa, därför att du är pappa...och ska jobba med barn....

Så är det. Här jobbar vi med barn - dagarna i ända. 


Inga kommentarer: