måndag 4 maj 2009

Semester-remiss

Idag var jag till doktorn för att ta reda på om min trötthet, värk och matthet beror på någon brist eller hormonrubbning eller bara på det faktum att jag inte sovit ordentligt på några år. 
Kan iochförsig tänkas vara en kombination också...
I alla fall sa farbror doktorn att om proverna inte visar något så skulle han rekommendera "en längre vistelse på sydligare breddgrader". Gamla tiders kurbad menade han. 
- Du kan få papper på det! Sa han och kluckade lite muntert. 
Jag vet inte om han skojade - men det skiter jag i! Jag tänker ta honom på orden. 
Visar inte proverna någon brist i blodet får han skriva ett intyg på att jag har brist på vila och behöver lägga mig någonstans en längre period. 
Någon typ av brist har jag hursomhelst. 

På bristgränsen till bristfällig. Faktiskt.


Inga kommentarer: