måndag 23 mars 2009

Bakslag

Idag hade jag tänkt att svänga förbi en kompis som nyss blivit med hus och visa henne hur man bäst beskär sina äppelträd. Men jag kom liksom av mig när jag tittade ut imorse. 
Kändes inte alls så inbjudande att stå på stege och få en massa snö innanför kragen. Nej, har det inte lättat innan fredag får jag övertyga henne om att vänta in JAS-perioden istället. Då det ju egentligen allra bäst att klippa äppelträd. 

Sen vi flyttade hit till huset från stan har våren tagit avstamp när jag placerat ut penséer i krukor på altanen. Tidpunkten har varierat från år till år och som allra tidigast har de stått där och lyst från sista mars. 
När vintern varit som envisast har jag inte fått dit dem förrän sista april. 
I år gissar jag på någonstans mittemellan. Runt påsk. 
Ska vi bestämma att senast den 16/4 är det penséer på altanen?
Bra, då säger vi så. 

Inga kommentarer: