måndag 2 mars 2009

Vem är mördaren?

Var det nån som såg Beck-filmen igår?
Det gjorde jag... Det vill säga, jag såg de första 30 minuterna. Sen somnade jag och vaknade jag om vartannat för att slutligen ge upp och stänga av TVn. 
Följaktligen hann jag se mordet men aldrig vem som utfört det. 
Samma sak händer varje söndag. 
Otaliga är de deckarfilmer jag sett inledning, mord och intrig i för att sedan aldrig få veta vem, var, när och hur. Under sommarhalvåret är det "Morden i Midsommer" som gäller. Eller inte gäller beroende på hur man ser det. 

Idag är första dagen som Stella leker med sin pappa hela dagen. Han är fr.o.m nu föräldraledig och ska så vara i ett halvår är det tänkt. Otroligt. Verkligen otroligt. 
Jag kan liksom knappt tro att det händer och än mindre föreställa mig hur vårt liv och vår vardag kommer att te sig under dessa månader. Jag kommer på nya saker varje dag... Idag när jag knallade till dagis med Noel kom jag på att jag inte kommer att behöva trixa och pussla nåt när barnen är sjuka det här halvåret....
Och sen kom jag på att jag nu kan boka in en dag att vara med i både skola och på dagis...
Och så kom jag på att jag faktiskt kunde beställa klipptid när som helst under dagen. 
Otroligt. Konstigt. Sant. 
Nu ska jag jobba lite...


Inga kommentarer: