måndag 9 mars 2009

Skräppost

Ibland när jag mailar vänner och bekanta kan det hända att mina mail åker direkt i papperskorgen hos mottagaren. 
Detta hände idag när jag mailade en vän som jobbar på en av de stora bankerna. Det plingade helt enkelt till i hennes mailprogram, hon tittade upp och hann se rubriken på ett mail från mig. Sen var det borta! Puts väck. 
När hon sen ringde mig och undrade om jag skickat mail till henne tipsade jag om att kolla papperskorgen och mycket riktigt låg det där. Rubricerat: Junk mail. 
Jag känner mig kränkt. 
Ska det behöva vara så att man diskrimineras av de prominenta företagens brandväggar bara för att man heter Linn Maria? Vad, exakt vad, i detta namn är det som klingar så dubiöst och moraliskt tvivelaktigt? Får man påminna om att Jesus mor faktiskt hette Maria och att det just i det fallet var fråga om jungfrufödsel till och med?
Nej - jag är inte bitter... Inte alls;)
 

Inga kommentarer: